İçeriği atlamak için "Enter"'a basın

Etiket: java

Effective Java Madde 29: Üreysel Türleri Tercih Edin

JDK tarafından sağlanan üreysel türleri (generic types) ve metotları kullanmak çok zor olmasa da, kendiniz üreysel türler yazmak istediğinizde biraz zorlanabilirsiniz ama bunu öğrenmeniz çok faydalı olacaktır. Şimdi Madde 7’deki basitleştirilmiş yığıt (stack) gerçekleştirimine bakalım: Bu sınıf en başından beri üreysel olmalıydı ama sonradan mevcut istemcilere zarar vermeden üreysele dönüştürmek…

Share
1 Yorum

Effective Java Madde 9: try-finally Yerine try-with-resources Tercih Edin

Java kütüphaneleri yazılımcının close metodunu çağırarak kapatması gereken birçok kaynak barındırır. Bunlara örnek olarak InputStream, OutputStream ve java.sql.Connection verilebilir. Bu kaynakları kapatmak (serbest bırakmak), istemciler tarafından sıklıkla unutulur ve bu durum ciddi performans sorunlarına yol açar. Bu kaynaklar her ne kadar finalizer (sonlandırıcı) kullanarak istemci tarafında yapılacak hatalara bir önlem…

Share
Bir yorum yazın

Java’da Enum Türleri

Merhabalar, Java dilinde Enum türlerini detaylarıyla anlatan Türkçe bir kaynak bulamadığım için bu yazıyı yazmaya karar verdim, umarım bu alandaki eksiği bir nebze olsun kapatır.

Java’da Enum türleri önceden tanımlanmış sabit değerleri ifade etmek için kullanılır. Peki bununla neyi kastediyoruz? Mesela en klasik örnek haftanın günleri. Bir haftanın kaç gün olduğu ve hangi günlerden oluştuğu bilindiğine göre bunu aşağıdaki gibi bir Enum türüyle ifade edebiliriz.

public enum Gun {
    PAZARTESI,
    SALI,
    CARSAMBA,
    PERSEMBE,
    CUMA,
    CUMARTESI,
    PAZAR
}
Share
2 Comments

Effective Java Madde 10: equals() Metodunu Geçersiz Kılarken Sözleşmeye Uyun

Java dilinde bütün sınıfların atası olan Object içerisinde, eşitlik kontrolü amacıyla kullanılan equals() metodunu geçersiz kılmak (override) çok zor bir iş gibi görünmese de bunu yanlış yapmak aslında çok daha kolay. Yanlış şekilde geçersiz kılınmış bir equals() metodu uygulamada ciddi sorunlar çıkmasına yol açabilir. Bu tarz problemlerden kaçınmanın en kolay…

Share
2 Comments

Effective Java Madde 7: Erişilmeyen Nesnelerin Referanslarından Kurtulun

C veya C++ gibi bellek yönetimini yazılımcının yaptığı dilleri kullandıktan sonra Java gibi çöp toplayıcı (garbage collector) mekanizmasına sahip bir dile geçiş yaptığınız zaman, yazılımcı olarak işinizin ne kadar kolaylaştığını farkedersiniz çünkü çöp toplayıcı sizin için bellekte kalmış kullanılmayan nesneleri temizleyecektir. Bu durum size Java ile kodlama yaparken bellek yönetimini…

Share
2 Comments

Effective Java Madde 1: Yapıcı Metot (Constructor) Yerine Statik Fabrika Metotlarını Kullanın

Effective Java kitabını duymuşsunuzdur, Joshua Bloch efsane kitabında madde madde sizlere nasıl kaliteli Java kodu yazacağınızı anlatır. Bu kitapta anlatılanlarla ilgili yüzlerce İngilizce kaynak bulmak mümkün ama ben Türkçe bir kaynak bulamayınca sizlere bu kitabı özetlemeye karar verdim. Direk kitabın tam çevirisi olmasa da kendimce eklemeler çıkarmalar yaparak ve önemli gördüğüm yerleri vurgulayarak kitaptaki bölümlerden daha kısa ama aşağı yukarı aynı şeyi anlatan yazılar paylaşacağım. Başlangıç olarak kitaptaki ilk madde olan statik fabrika metotlarıyla başlıyoruz.

Normal şartlarda bir sınıf kendisinden nesne oluşturulmasını istiyorsa public bir sınıf yapıcı (constructor) tanımlar ve diğer sınıflar bunu kullanarak nesne oluşturabilir. Ancak her yazılımcının bilmesi gereken başka bir nesne yaratma yöntemi daha var. Bu yöntemde sınıf, dönüş değeri kendi nesnesi olan statik bir fabrika metodu (static factory method) tanımlar ve bu sınıftan nesne oluşturmak isteyenler bu metodu kullanırlar.

Share
5 Comments

Java Servisinin Kendi Kendine Durması Sorunsalı

Çalıştığım şirkette eski de olsa Glassfish 2.1.1 sunucusu üzerinde barındırdığımız bir uygulamamız var. Bütün sistemi daha yeni ve hızlı bir ortama taşımamız gerektiğinde Glassfish uygulama sunucusu yeni donanımlar üzerine yüklendi ve gerekli ayarlamaları yapıldı. Ancak test aşamasında farkettik ki Glassfish sunucusunun yüklü olduğu makinede kullanıcı oturumunu kapattığı anda uygulama yanıt…

Share
2 Comments

Java’da Final Anahtar Kelimesi ve Kullanımı

Java dilinde detayları çok iyi bilinmeyen ve belki de pek önemsenmeyen, kıyıda köşede kalmış konulardan birisi de “final” anahtar kelimesidir. Değişkenlere, metodlara ve hatta sınıflara uygulanabilen, kullanıldığı zaman çok faydalı olabilecek bu anahtar kelimenin bütün kullanım detaylarını bu yazıda açıklamaya çalışacağım.

Share
13 Comments

JVM – İçeride Neler Oluyor?

Java ile uğraşan hemen herkes JVM (Java Virtual Machine) hakkında az çok bilgiye sahiptir. Basit olarak söylemek gerekirse JVM, yazdığımız java uygulamalarını çalıştıran sanal bir makinedir. Peki bu sanal makinenin içerisinde arka planda neler döndüğünü hiç merak ettiniz mi? Bu yazıda programcıların yazdığı .java uzantılı bir kod dosyasının derlendikten sonra hangi aşamalardan geçerek çalıştırıldığını anlatmaya çalışacağım. JVM ile ilgili daha basit düzeyde detaylı bilgi almak istiyorsanız bu adresteki yazımı okuyabilirsiniz.

Bir java programcısının yazdığı .java uzantılı dosya, Java derleyicisi tarafından derlenerek çalıştırılmaya hazır .class uzantılı bir “bytecode” dosyasına dönüştürülür. Bu aşamadan sonra programın çalıştırılması işini JVM yapar. JVM bir Java programını çalıştırmadan önce “yükleme”, “bağlama” ve “ilklendirme” olmak üzere 3 aşamadan geçirir. Şimdi sırasıyla bunları inceleyelim.

Share
2 Comments

Java’da Static Anahtar Kelimesi ve Kullanımı

Java öğrenmeye çalışanların kafasını karıştıran konulardan birisi de static değişkenler ve metotlardır. Aslında kullanım mantığı çok basit olan static anahtar kelimesi gereksiz yere birçok kişinin kafasını karıştırmaktadır. Bu yazıda Java dilinde static kelimesinin kullanım alanlarını çeşitli örnekler vererek alt başlıklar halinde inceleyeceğiz.

Share
63 Comments
%d blogcu bunu beğendi: